Kort sagt
Mediekonkurrencen

Lærermateriale til Mediekonkurrencen

Her kan du finde vores lærermateriale. Hvis du har tilmeldt dig under Politikens skolesite, så kan du åbne den version af lærermaterialet, der er navngivet Mediekonkurrencen-lærermateriale-pol.
Hvis du har tilmeldt dig Ekstra Bladets skolesite, så læs den version, der er navngivet Mediekonkurrencen-lærermateriale-eb.

Hent materialet: Mediekonkurrencen-lærermateriale-pol

Hent materialet: Mediekonkurrencen-lærermateriale-eb

LGBT og Menneskerettigheder

Undervisningsmaterialet sætter fokus på samfundets normer og forskelsbehandling. Øvelserne i materialet inddrager elevernes egne oplevelser og tanker om seksualitet, køn, religion, familie og diskrimination og normer i vores samfund.

Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Amnesty International og konsulent Karen Ewers Haahr i 2015.

Hent materiale: LGBT og menneskerettigheder

Sæt spot på homofobi

Sæt spot på homofobi i din klasse

Formålet med undervisningsmaterialet er at formidle redskaber til at forebygge og håndtere negative forhold, der kan være en barriere for et aktivt og ligeværdigt fællesskab i klassen. Vi vil gerne styrke elevernes bevidsthed om og handlekompetencer i forhold til menneskerettigheder, homofobi og ligebehandling. Og give eleverne mulighed for bevidst at forholde sig til hverdagens forventninger til sex, køn, identitet og kærlighed.

Hent materiale: Sæt spot på homofobi i din klasse

Respect My Rights Respect My Dignity

Module Three - Sexual and Reproductive Rights are Human Rights

Undervisningsmaterialet er udviklet i forbindelse med vores My Body My Rights kampagne. Du kan finde en række øvelser om seksuelle og reproductive rettigheder, køn, menneskerettigheder, stereotyper, værdier og den betydning, som religion og kultur kan have. Materialet er udviklet af Amnesty Internationals hovedkontor og er på engelsk.

Hent materialet: Module Three - Sexual and Reproductive Rights are Human Rights

Læs mere om materialet